Горещините през 2019 г. са довели до скок в продажбите на климатици през следващите месеци, с два процента на обемна база, в сравнение с предходната година. По последни данни, пазарите в Америка и топлото време в Европа са основни двигатели за търсенето. Изследователите на организацията BSRIA обаче предупреждават, че нарушаването на световните пазари, в резултат на COVID-19, неизбежно ще доведе до намаляване на търсенето и продажбата през 2020г. „Само най-позитивният сценарии очаква те да останат равни през следващата година“, продължиха те.

Проучването сочи

Изследванията на BSRIA стигнаха до заключението, че горещото време се разглежда като ключов двигател за увеличаване на пазара на жилищни климатици в Европа през 2019г., като азиатските марки остават водещи там. Фазата на понижаване на хидрофлуоровъглеводородите беше определена като силно въздействаща върху продуктите и цените в цяла Европа. Изследването още сочи, че предстоят важни години за търсенето на различни решения за климатизация, поради високите температури в световен мащаб. 2023 г. се разглежда като жизненоважна година, заради влизането в сила на нови стандарти за ефективност на някои видове климатични системи.

Какво следва

Китай, за който BSRIA заяви, че е най-големият глобален пазар на климатични технологии, също видя спад в продажбите през текущата година. Очаквано беше през 2020 г. страната да премине към по-ефективни системи, поради новата регулация на нивото на енергийна ефективност, която влезе в сила през 2020г. Инверторните и конвенционалните климатици, с ниска ефективност, ще бъдат постепенно премахнати в Китай.

Друга ключова тенденция, отбелязана в доклада, включва нови стандарти за енергийна ефективност в Близкия изток, Кувейт и Оман. Основна промяна на пазара се очаква да бъде забелязана в Индия, където отбелязването на енергийната ефективност на чилърите, ще приключи и ще стане задължително изискване от 2021г. Силен потенциал за растеж на пазара се очакваше и в Африка, която се разглежда като развиващ се регион, в който китайските марки климатици увеличават присъствието си чрез активни кампании за промоция, се казва в проучването.

За още интересни новини от страната и света, можете да научавате в Блога на сайта Белани 84! Продължавайте да ни следите, за да се информирате за всичко онова, което Ви интересува!