
Компресорът
е основата на
климатика. За да се реализира процесът на отопление и вентилация, на помощ идва
именно той. Благодарение на различните кондензатори, мотори и вентилатори в
него, климатичната Ви система извършва правилно своята работа. Без компресора,
климатикът не би могъл да функционира.
Принцип
на работа
Фреонът, който
е под формата на пара, влиза в компресора чрез засмукване, компресира се и се
превръща в пара, която е с много висока температура и налягане. При стайна
температура се превръща в течност. В момента на преминаването си през капилярната
клапан, фреонът, който е под налягане, се втечнява в топлообменника и се превръща
в пара. Изпареният от състояние на ниско налягане фреон, влиза във вътрешен
изпарител. От там той поглъща топлината от околния въздух и преминава в
газообразно състояние.
Видове
компресори
Съществуват основно
пет вида компресори за климатични системи.
·
Бутален;
·
Спирателен;
·
Винтов;
·
Ротационен;
·
Центробежен;
При буталния
компресор още от самото име може да се забележи, че се използва бутало за
компресора на хладилния агент. Въртеливото движение се постига чрез
използването на електродвигател. Устройството много наподобява на автомобилния
двигател. Буталото се движи нагоре и
надолу вътре в цилиндъра. Съществуват компресори с повече от един цилиндър или
така наречените мултицилиндрови компресори. Често срещани са двуцилиндровите,
четирицилиндровите и осемцилиндровите.
Спирателният
компресор има една
фиксирана част, която остава неподвижна и друга, която се върти, благодарение
на използването на специална връзка. Така се намалява обема на газта, а след
това се разрежда към центъра на кондензатора. Предимството тук е осигуряването
на тих режим на работа, тъй като, както споменахме, този вид компресор
разполага с по-малко движещи се части.
Винтовият
компресор използва
чифт винтови ротори, които се въртят в цилиндъра. Охлаждащото вещество, когато
е под ниско налягане, влиза в единия край на компресора и полученото вещество,
което е под високо налягане, преминава в другия край на кондензатора.
Ротационните
компресори се делят
на два типа. Първият има перки, които се въртят с вала, а перката на другия
тип, остава неподвижна. Тя е част от компресорния възел на картера. Броят им
може да варира от две до осем в една система.
Центробежните
компресори
обикновено се използват в голям капацитет охладителни системи. При тях парата
се премества с кръгови движения или така наречената центробежна сила. Роторът
– диск с радиални лопатки, върти бързо в този корпус, помагайки на газта да
получи скорост. Този тип компресори са проектирани за работа при висока
скорост.
В
заключение
При
инверторната технология, компресорът автоматично регулира мощността си, докато
при останалите климатични системи работата е на принципа на изключването – при достигане
на зададената температура, съответно включване, когато има промяна на градусите
в стаята. При намаляване на оборотите на компресора се постига икономия на ток
от 25% до 75%. Това не се отразява по никакъв начин на температурата в помещението,
освен това имаме икономия на електроенергия.
Компресорът
е основата на климатичната Ви система. Добрата грижа за нея, носи дългосрочни
резултати, удобство и комфорт!
Продължавайте
да следите Блога ни, за да се информирате за всичко онова, което Ви интересува!