
Когато стигнем
до момента, в който се налага да закупим своя климатик, обикновено монтажът остава на заден план – като някакво
необходимо допълнение, на което не се обръща чак толкова внимание. Още
по-трудно е, когато се налага да обясняваме на клиентите защо услугата се
заплаща, а още по-неприятният момент е разяснението за „по-високата“ цена.
С днешната
ни статия бихме искали да „хвърлим“ малко повече светлина върху целия процес по
монтаж на климатичната система така, че клиентите ни да бъдат предварително
запознати с работата на нашите специалисти.
Първи стъпки
Първата
стъпка е определянето на местоположението на външното и вътрешното тяло. Идеята
е въздухът, който излиза от вътрешното тяло, да не попада директно върху хората.
Основната цел на монтажа е, правилното закрепване на двете тела и свръзката
помежду им с медни тръби. Благодарение на тях се осигурява движението на
фреона. За да се осъществи целият процес, съществуват така наречените конзоли
или тръбният път.
Тук ще дадем
и отговор на въпроса, който най-често вълнува потребителя, а именно – високата цена
на монтажа. Отговорът е - медните тръби. Все пак материалът е доста скъп, както
и изработката, което всъщност оскъпява услугата.
Защо точно
тръби от мед?
Всъщност
това не е случайно – в едната тръба налагането е около 20 атмосфери, което
изисква здравина на покритието. Медта си остава същата колкото и време да е
минало. Това е чудесен вариант за обезопасяване при изтичане на хладилен агент.
U - коляно
U –
коляното се прави, когато външното тяло е поставено по-високо от вътрешното. В
тези случаи тръбният път трябва да бъде изграден под формата на английската
буква U. Така се предпазва маслото, което смазва компресора да се движи по пътя
на фреона. Ако това се случи, може да бъде спряно нормалното функциониране на
климатичната система.
Отвеждане
на конденз
Кондензът
при климатика се получава поради факта, че единият топлообменник винаги е с
температура поне 10 градуса по-ниска от околната. Хубаво е при извършването на
тази операция да се обмисли вариант, в който водата да не попада на място, на
което би се създал проблем – например на терасата на съседите. Премахването на
влагата в помещението води до усещането за прохлада през лятото, тъй като
усещането за топло и студено при човека, зависи именно от влажността на
въздуха. За целта във вътрешното тяло има специално проектирана вана, в която
се събира кондензиралата вода и чрез специален маркуч се изхвърля навън.
Монтажът на дренажната
помпа е друга възможност, която може да бъде приложена при извеждането на конденза.
В нея има допълнителен резервоар, който след като се напълни, помпата изпомпва
водата. Обикновено това се прави, когато тръбният път и тръбата за конденз се
скриват във висящи таван, например.
Вакуумиране
на системата
Целта на вакуумирането
е да се провери дали няма голям пропуск в херметичността на системата. Ако бъде
открит такъв, има възможност да се получи бързо изтичане на хладилния агент в
атмосферата и съответно загуба на топлинна мощност. Процесът обикновено
продължава около 20 минути. Времето зависи от дължината на тръбния път и
качествата на използваната вакуум помпа.
Тестовият
пуск е последната стъпка от монтажа на климатичната система. Чрез него се показва дали машината работи правилно. Използват
се специални манометри, с помощта на които се установява налягането в
климатика.
Надяваме се
да сме успели да Ви дадем малко повече информация за това как протича монтажът
на климатичните системи.
За да се
информирате за всичко онова, което Ви интересува, не спирайте да следите Блога
ни.